2024.04.23.
Te is hallottad azt a sokkoló hírt, miszerint egy hírhedté vált gázoló Budapesten saját magát videózta, miközben halálos balesetet okozott. Nagy sebességgel belehajtott egy luxusautóval, szelfizés közben a budapesti Dózsa György úton egy másik autóba.
Ez a borzalmas baleset valószínűleg elkerülhető lett volna, ha a sofőr nem mobilozik vezetés közben.
Tedd fel magadnak a kérdést: Volt már olyan, hogy vezetés közben a telefonodhoz nyúltál? A válasz szinte biztosan egyértelmű igen lesz. Ne légy álszent!
Biztosan találkoztál már te is olyan esettel, amikor az előtted haladó sofőr az úton kacsázik, kimegy a sávból, majd visszarántja a kormányt. Alig mersz elmenni mellette, mert látod, hogy azért nem figyel az útra, mert a telefonját nyomkodja.
Kivel ne fordult volna elő, hogy válaszolt egy sms-re vezetés közben. De próbálj meg erőt venni magadon, és ne vedd elő a mobilodat! Életveszélyes!
A mobilozás gyalogos közlekedésnél is veszélyes lehet, ha csak sétálsz. Képzeld el, hogy valaki sétál a zebrán, chetel, és közeledik felé egy figyelmetlen autós. Egyik fél sem figyel, sem a sofőr, sem a gyalogos. Az ilyen eseteknek könnyen tragédia lehet a vége.
Belgiumban már mobiltelefont adnak az autósiskolában a tanulóvezetők kezébe, hogy szembesítsék őket azzal, hogy mennyire hihetetlenül veszélyes vezetés közben mobilozni.
Amerikában úgy próbálják meg visszafogni a vezetés közbeni mobilozókat, hogy a rendőrök felszállnak a buszra, és onnan figyelik a sofőröket. Ha meglátnak egyet, aki vezetés közben telefonozik, már írják is fel a rendszámot.
2017. májusában 2 halálos áldozattal járó közúti baleset történt Budapesten egy kereszteződésben. A balesetben ketten meghaltak, többen pedig megsérültek. A sofőr a baleset előtt magát videózta.
Ha sofőrként csak rápillantasz a telefonodra, értékes tizedmásodpercek mennek el, ami jelentősen megnöveli a reakcióidődet.
A száguldozás még inkább súlyosbítja a helyzetet. Ha 130 km/h-val haladsz, akkor 1 másodperc alatt 36 métert teszel meg. Ha lepillantasz a telefonodra, az kb. 36 méter megtételét jeleni vakon. Így nagy esély van arra, hogy későn veszel észre egy másik autót, és nem tudod elkerülni a bajt, pedig akár el is kerülhető lenne az ütközés.
Egy olyan korszakban élünk, ahol az autósok nagyon jelentős része, az ún. FoMO jelenségtől vezérelt. A FoMO az angol „Fear of Missing Out” kifejezés betűiből tevődik össze, egy mozaikszó ami magyarul nagyjából annyi tesz „félelem attól, hogy lemaradunk vagy kimaradunk”. A definíció ekképpen definiálható: átható félelem attól, hogy mások tartalmas élményeket szereznek nélkülünk.
Vagyis a sofőrök folyamatosan jelen akarnak lenni a közösségi oldalakon. Csekkolni akarják a messengert, az sms üzeneteket. Nagyon sok minden van, ami miatt egész nap a telefonunkat vizslatjuk. Scrolloztatjuk a Facebook-ot, és így tovább. És sajnos nagyon kevesen tudják függetleníteni magukat ettől a függőség jellegű szokástól.
Budapest utcáin nem ritka jelenség, amiről a biciklis futárok számolnak be. Gyakran a kerékpárosra ráhúzzák a kormányt, mert nem veszik észre. Majdnem elütik, vagy elsodorják, mert a sofőr kezében mobiltelefon van, és észre sem veszi őket.
Sokszor kevésen múlik a baleset, sokszor a zöld lámpánál úgy indulnak el a sofőrök, hogy még mindig nyomkodják a telefont. Ezeket a tevékenységeket nem a forgalomban kellene intézni!
A baleseti okokat megnézve sokszor ott van a telefon használata ma már. A telefon elveszi a figyelmet a vezetéstől. A bírósági tárgyalásokon már mindig kérik a telefonhasználattal kapcsolatos szekértői véleményt.
Nemrég szintén hallható volt az a borzalmas tragédia a hírekben, ahol 9 ember halt meg, mert a sofőr élő live-ozott vezetés közben. A telefonra letekinteni rövid pillanatnak tűnik, de itt 9 ember vesztette miatta az életét, és 3 tucat gyerek maradt árván emiatt.
Hány balesetnek kell megtörténnie, hogy megértsük, hogy vezetés közben nem szabad mobilozni?
Tanácsaink:
- Ne videózzunk, ne telefonáljunk, ne sms-ezzünk, ne Facebook-ozzunk, mert életveszélyes.
- Kössön mindenki balesetbiztosítást, mert a baleset nem válogat, hirtelen jön, nem lehet rá felkészülni, és a rehabilitáció gyakran hónapokat is igénybe vehet:
https://www.nemetbiztositas.hu/hirek/balesetbiztositas-nemetorszagban/744/
Forrás: Heti Napló Sváby Andrással
Támogatást nyújtunk a baleset azonnali, és hosszútávú következményeire is.
Törés, egyéb sérülések:
- Ha balesetben törik a csontja, akkor max. 2.500,- euróig fizet a biztosító (pl. kéztörés esetén = 1.200,- eurót).
- A baleset miatt később fellépő következményekre is fizet.
- Bizonyos sérülések esetén egyszeri juttatást fizet a biztosító.
Rokkantság:
- Az összeget Ön határozza meg (pl. 100.000,-, vagy 500.000,- euró) rokkantság esetén az Ön által meghatározott összeg két-, vagy háromszorosát is kifizeti a biztosító
- 90% feletti maradandó sérülés esetén pl. havi 1.000,- euró nyugdíj az élete végéig
- 90% feletti maradandó sérülés esetén egyszeri összeg, pl. 300.000 euró kifizetés
Haláleset:
- Tragédia esetén nem szakad a család nyakába egy hatalmas anyagi teher, haláleset esetén pl. 10.000,- euró kifizetés (ebből fedezhető a hazaszállítás, és a temetés költsége).
Napi kórházi ellátás:
- Kórházi kezelés esetén a 4. napi kórházi beutalást követően megduplázzuk a napi kórházi ellátási pénzt.
Napi díj:
- Az orvosi ellátás idejére napi díjat fizet a biztosító, max. 1 éves időszakra a baleset után.
Kozmetikai műtétek:
- 5.000,- euróig a biztosító fedezi a plasztikai sebészet költségét
Mentési akció:
- Belföldön 25.000,- euróig, külföldön 50.000,- euróig állja a biztosító a baleset utáni keresési,- mentési,- és szállítási költségeket
Kinek, és milyen feltételekkel?
- Egyedülállóknak is köthető, és élettársaknak is
- Max. 64 éves korig
- Családi csomagban megkötve kedvezményes árak
- Havi 25-35 euró/ hó összegtől
Mikortól szeretné, hogy elinduljon a biztosítási védelme?
Keressen bizalommal, hívjon most!
Balázs Gábor
külkereskedelmi közgazdász
Tel: +36/ 30/ 22-99-394
E-mail: nemetjovedelem@gmail.com
Ha hasznosnak találtad az információkat, és van olyan ismerősöd a környezetedben, akit ez érdekelhet, küldd el nekik ezt a cikket.
(A weboldalon lévő információkat gondosan állítottuk össze, azonban a tartalomért nem vállalunk felelősséget, és a tartalmak sem minősülnek sem adótanácsadásnak, sem jogi tanácsadásnak.)
További információkért kövess be minket az alábbi oldalakon: